- زینلی فوزیه (1401)، فهم هندسی سازه و یادگیری معنادار در طراحی معماری، استدلال دیاگرامی مدلی برای ساخت دانش سازه در طراحی معماری، پایان نامه دکتری، دانشگاه یزد.
- زینلی، فوزیه و فرح زا، نریمان (1399)، انسجام دانش فنی و آموزههای طراحی در آموزش معماری مقایسهی تطبیقی سرفصل دروس کارشناسی معماری دانشگاههای برتر جهان و ایران، نشریه هنرهای زیبا، دورهی 25، شماره 2، صص 95-106.
- سلیمانی سارا(1393) بهبود آموزش سازه در رشته معماری با تاکید بر محتوا، روش و رسانه، رسالهی دکتری، دانشگاه علم و صنعت، ایران.
- شاهرودی عباسعلی، 1387، نقش و تأثیر سازه در فرآیند طراحی معماری موثرسازی آموزش سازه در معماری، رساله دکتری، دانشگاه علم و صنعت، ایران.
- صداقتی، عباس و حجت، عیسی (1398)، «محتوای آموزش معماری در ایران و میزان موفقیت دورهی کارشناسی در انتقال این محتوا»، دوفصلنامه مطالعات معماری ایران، دوره 8، شماره 15، صص 91-112.
- مولانایی، صلاحالدین (1392)، ارتقاء نگرش سازهای درروش طراحی معماری بر مبنای روش ARCH-ST، پایان نامهی دکتری، دانشگاه علم و صنعت، ایران.
- Allen, E. Zalewski, W (2009), Form and Forces: Designing Efficient, Expressive Structures, Jon Wiley and Sons
-Anderson, L. W. & Krathwohl, D. R. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom's taxonomy of educational objectives. Longman
- Black, R. G., & Duff, S. (1994). A Model for Teaching Structures: Finite Element Analysis in Architectural Education, Journal of Architectural Education, 38-68.
- Chiuini, M (2006), Less Is More: A Design-oriented Approach to Teaching Structures in Architecture, Building Technology Educators’ Symposium, pp 205-2012Chi, M. T.
- Lonnman, B. (2000). "Structural models in design education: visualising form and behaviour." Architectural Theory Review 5(2): 27-43.
- Nadimi, H (1996), Conceptualizing a framework for integrity in architectural education: with some references to Iran, PhD Thesis in the Institute of the advanced architectural studies, University of York
- Saliklis, E. (2019). Structures: A Geometric Approach Graphical Statics and Analysis (f. zeinali, Trans.): springer.
- Vassigh, S (2005), A Comprehensive Approach to Teaching Structures Using Multimedia, university at buffalo/suny, AIA report on university, pp 133-145.
- Vrontissi, M. (2015). The physical model in structural studies within architecture education: paradigms of an analytic rationale? Paper presented at the Proceedings of IASS Annual Symposia.
- Vrontissi, M. (2018). The Physical Model as Means of Projective Inquiry in Structural, PhD dissertation at ETH Zurich university,
- Wetzel, C. (2008). An integrated and collaborative approach, Integrating Technology in a Beginning Discipline. National Conference on Beginning Design.
- Whitehead, R. (2019). Structures by Design: Thinking, Making, Breaking. Routledge.
- Zheng, H. (2020). Form Finding and Evaluating Through Machine Learning: The Prediction of Personal Design Preference in Polyhedral Structures.